Dist.blogg.se

Vardags tjafs, musik, film, foto och lite tips, även ris och ros! Meningen är att den ska ge lite nöje med en hint av humor. Riktar sig till dom flesta!

Julstress redan?

När November är här börjar energin ta slut samtidigt som alla måsten växer. Ekonomin som man äntligen fått ordning på efter sommaren börjar åter tryta. Det är nu affärerna börjar med reklamer för Jul, det är nu man ska tänka på vinterdäck, det är nu vinterkläder, skor, och höga elräkningarna kommer. Samtidigt som man har ont om tid, låg energi och ofta dras med förkylningar och ljusbrist.
 
Julen har blivit ångestfylld för många. Det räcker inte längre att hälsa på varandra och bara vara,  utan det ska handlas massa DYRA presenter! Blev exempel helt tokig när elgigantens reklam på farsdag var att man skulle överrraska sin far med en TV!
VA?? En TV??
 
Tänk om man kunde lägga energin och tiden på något vettigare som exempel, sina barn eller sin träning och hälsa. Tänk om det enda man behövde tänka på inför jul var att äta extra gott och spendera tid med den/dom man älskar utan krav och presenter. Tänk om alla bara skulle bojkotta att köpa till varandra, helvete affärerna skulle ju gå i konkurs, haha!
 
Vad jag vill ha sagt med detta är att man bara stannar upp och tänker till vad som verkligen betyder mest för en och sedan agerar därefter. I år vet iallafall jag hur jag ska minimera min Julstress.
Så dra ner på era krav, ta en dag i taget och se till att ta hand om er. Jag träffar hellre en glad och nöjd person än en sliten och stressad, så på det viset gör man ju alla en tjänst genom att bara varva ner och inte ha dåligt samvete. så kram på er och en klapp på axeln ;)
 
 
 
Taggar: Jul, julstress;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: